Bilo da se radi o prvom susretu sa školom ili povratku natrag u školske klupe nakon ljetnog raspusta, ovaj je prijelaz obično bezbolan i djeca su puna entuzijazma i uzbuđenja kad kreću ili se vraćaju u školu. No za neku djecu promjena može biti izazovna jer se dijete bori s promjenom. Homeopatija može ponuditi niz izvrsnih potpora za neka od fizičkih i emocionalnih stanja kroz koja ova mlada bića prolaze te im pomoći da koračaju zdravije, sretnije i samopouzdanije kroz školske godine.
Osvrnut ćemo se kratko na neka od najčešćih zdravstevnih poteškoća u ovom dobu: anksioznost odvajanja od obitelji i sigurnosti doma, anticipativna tjeskoba oko domaće zadaće, ispita, nadolazećih događaja, čitanja naglas, korištenja javnih toaleta, problemi u društevnoj interakciji s drugom djecom, osjećaj isključenosti, učinci zlostavljanja (zlostavljač ili žrtva zlostavljanja), sramežljivost, intenzivna osjetljivost, introvertirano ponašanje, povlačenje, pretjerani oprez i strah, mucanje, agresivno i ometajuće ponašanje prema kolegama iz razreda, učiteljima ili članovima obitelji poteškoće s koncentracijom i učenjem, distrakcija, nesposobnost fokusiranja, problemi s čitanjem i pisanjem itd. Zincum, Argentum nitricum, Gelsemium, Carcinosinum, Ignatia, Calcarea, Lycopodium, Sulphur, Aurum, Platina, Cuprum, Ferrum – samo su neki iz riznice dokazanih, sigurnih i učinkovitih homeopatskih lijekova koji nježno i brzo mogu pomoći vratiti organizam natrag u stanje ravnoteže, ostavljajući dugotrajan pozitivan učinak.
Suočavanje s ovim emocionalnim borbama također može staviti pritisak na fizičko tijelo pa često mogu postojati popratni simptomi kao što su mokrenje u krevet, noćne more, problemi sa spavanjem, bolovi u želucu, glavobolje , osipi na koži ili ponavljajuće infekcije gornjeg ili donjeg dišnog puta. Uvijek je naravno važno dijete detaljno obraditi i pregledati i suvremenom medicinskom dijagnostikom kako bi se eventualno otkrile ili isključile ozbiljnije bolesti. Među njima, hiperaktivna djeca i djeca sa senzornim poremećajima – poremećajem pažnje (ADD) i poremećajem pažnje-hiperaktivnosti (ADHD) – spadaju u kategoriju vrlo zahtjevnih pacijenata u pedijatrijskoj praksi. Konvencionalno farmaceutsko liječenje sastoji se od stimulansa kao što su Ritalin, Concerta i tako dalje – to jest, lijekova koji potpadaju pod zakonodavstvo o narkoticima u mnogim zemljama. Roditelji često oklijevaju liječiti svoju djecu ovom vrstom lijekova.
U švicarskoj ADD/ADHD dvostruko slijepoj studiji, istraživački tim dr. Heiner Frei-a je pod rigoroznim znanstvenim uvjetima dokazao da je homeopatija učinkovita kod hiperaktivne djece [Eur J Pediatr: 164 (2005): 758-767]. Dugoročno praćenje sudionika istraživanja tijekom pet godina ukazuje da se 75% svih pacijenata može adekvatno liječiti samo homeopatijom, te da produljeno homeopatsko liječenje smanjuje intenzitet simptoma za oko 50 posto, čak i nakon prekida liječenja.
Također, sljedeće ozbiljno stanje za koje roditelji sve češće traže homeopatsku pomoć je poremećaj iz austističnog spektra (ASD). Autori sustavnog pregleda literature objavljenog u Clinical Archives of Communication Disorders 2021; 6(1): 1-11. navode kako tijekom godina postoji značajan porast ASD-a, ali ne postoji standardno medicinsko liječenje dostupno za ovu populaciju. U razvijenim zemljama poput Sjedinjenih Američkih Država zabilježen je alarmantan porast prevalencije ASD-a s 1 od 500 djece (prije deset godina) na 1 od 68 (2014.g.) i 1 od 54 (2016.g.). U zemljama u razvoju poput Indije, kreće se između 0,15% do 1,01% Autori zaključuju kako se “homeopatija može pokazati kao blagodat za liječenje ASD-a jer se u homeopatiji pacijentima propisuju lijekovi na temelju karakterističnih simptoma u svjetlu povezanog fizičkog i mentalnog aspekta.”
Kliničko homeopatsko iskustvo u radu s ovom populacijom malih pacijenata je ohrabrujuće te homeopatski lijekovi poput Carcinosinum, Baryta carbonica, Hyosciamus, Stramonium, Tarentula, Bufo rana, Tuberculinum, Coffea, Veratrum album, Kali bromatum i brojni drugi mogu pomoći ublažiti njihovu patnju te poboljšati međusobnu interakciju ove djece, njihovih obitelji i okoline i time olakšati svakodnevno funkcioniranje.